середа, 11 січня 2017 р.

Конспект уроку з української мови у 1 класі




Тема. Письмо великої букви Б, складів, слів та речень із нею. Навчальний диктант.
Мета : вчити учнів писати велику   рукописну букву Б, склади, слова  і речення із нею, поєднувати її з вивченими літерами; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення, пам'ять, дрібну моторику; виховувати старанність під час письма, бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку : формування нових знань.
Обладнання : комп’ютерна презентація, ілюстрації, картки, таблиці,слова, сигнальні карточки.
Хід уроку

I. Організаційний момент
Встали діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те , 
Про що мова зараз йде.

1.     Інтерактивна технологія «Мікрофон»
- Який урок розпочинаємо ?                                                                                           - А ви на уроці якими маєте бути ? 
- Що очікуєте від цього уроку ?                                                                                     - Успіх залежить від вашої активності, уважності, творчості.
                           
Девіз нашого уроку.
- Не кажи ”не вмію ”, а кажи „навчусь”.  
  Cьогодні на уроці нам допоможуть  « Чутливе вушко», «Гостре очко», «Вправні ручки», Пані Каліграфія.                                                

 Завдання від «Чутливого вушка»:      
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні».
Тобі питання задаю
Готуй вже відповідь свою.
Відповідай коли мастак,
Чи ні, чи так.
 1.Гра « Світлофор». Червоний – «ні», Зелений – «так»
  • Звуки ми вимовляємо і чуємо. ( так)
  • Букви ми бачимо і читаємо. ( так)
  • В українській мові 5 голосних звуків. ( ні)
  • В українській мові 6 голосних звуків. ( так)
  • Початок речення пишеться з малої букви. ( ні)
  • Початок речення пишеться з великої букви. ( так)
  • Кличка тварин пишеться з великої букви. ( так)
  •  Звук  [б] -  приголосний . ( так)
Молодці !
 Слайд 1















ІІІ. Повторення письма раніше вивчених букв, складів, слів.
1.     Завдання від  «Вправних ручок»
2.     Повторення правил роботи із зошитом
Правило письма
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку ось я так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи я берусь!

Навчальний диктант
-         Пані  Каліграфія пропонує заповнити свої  анкети, тобто написати диктант:
ба  мо  ву   ни   рі   ке   зима    баба
Молодці ! Ви сподобалися пані Каліграфії.
Перевірка роботи.
2.Завдання від «Гострого очка».
-  Врятуйте слова від Діда – Буквоїда, вставте пропущені букви.
…рудень, …има, …ніжинки, …ороз.
Перевірка роботи.


ІV. Повідомлення теми та завдання уроку
 Слайд 2
                       

















- На що схожа буква ?
Слайд 3
                   





        
- Сьогодні на уроці ми навчимось писати велику букву Б. Завдання наші такі:
(завдання прикріплені на дошці, діти їх зачитують)

* навчитися писати букву Б ;
* з’єднувати Б з іншими буквами ;
* писати слово з великої букви ;
* познайомитися з новими словами.


V. Демонстрація зразка рукописної літери в сітці зошита.


- Подивіться на рукописну букву, порівняйте її з друкованою. 
Слайд 4



       













VІ. Підготовча робота до письма
1. Пальчикова гімнастика


VIІ. Аналіз графічної будови з переліком елементів.
Слайд 5









 




2.Алгоритм написання літери
Слайд 6
 
1.Пояснення написання букви.















- Велика  буква Б складається з прямої похилої подовженої палички,правого півовалу і лінії із заокругленням. Від міжрядкової лінії пишемо вниз пряму похилу подовжену паличку. Яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вліво( як у великих П, Т). Трохи вище від рядкової починаємо писати правий півовал, який торкається нижньої рядкової. Останнім пишеться заокруглення зліва від верхньої частини першого елемента, що переходить у пряму лінію. Яку ведемо під міжрядковою лінією праворуч. Пишемо під лічбу раз-і, і-два-і,три-і.
VІІ Робота в прописах.
Правило письма
Завдання від «Вправних  ручок»
1.     Письмо великої букви Б.


2.     Письмо складів з великою літерою.
Пальчикова гімнастика
Посварились дві сестрички.
Розійшлися хто куди.
Ну а потім помирились.
Обнялись – нема біди.
 VІІІ. Фізкультхвилинка ( музична, рухлива)
Хто вже, хто вже так втомився,                                                                                        Що ліворуч нахилився?                                                                                                    Ви, втомились? ( Так)                                                                                                    Час настав усім нам відпочити,                                                                                       І музичну фізкультхвилинку в гості запросити.
 ( музична, рухлива)

ІХ. Вправи з письма 
1. Наведення зображень літери, поданих у зошиті, та дописування рядка літери.
2. Повторення правил з’єднання. Письмо буквосполучень.
3. Написання речень.

- Прочитайте слово. Чому це слово написане з великої букви ?
- Як з’єднуються слова букви у слові ? 
 Х.  Виконання   завдань                                                                                                                                                    
Слайд  7                         Слайд 8                                        Слайд 9 

XІ. Підсумок уроку
 Робота в парах
1. Викладання нової букви зі шнурка
- Всі старання наші пройшли немарно. Ми навчили нашого гостя правильно писати своє ім’я.
2.Інтерактивна технологія «Закінчи речення»

- Я запам’ятав  з буквою Б слова …
- Мені сподобалося на уроці …

Працювали всі старанно.
І почули у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти – просто молодці !

Немає коментарів:

Дописати коментар